Sıcak Konular
recent

Pazarlama Nedir?

Sanayi devriminden sonraki süreçte, üretici ve/veya tedarikçilerin kral olduğu bir dönem yaşanmıştır. Bu dönemde arz talep dengesinden habersiz piyasa, müşterinin talebine karşılık vermek adına aynı ürünü daha fazla ve daha da fazla üretmiştir. Bunun sonunda ta ki piyasa talebi, üretim arzının üzerine geçene kadar iyi de para kazanmıştır.

Ancak bu denge tüketiciden yana ibreyi döndürdüğü noktada, tedarikçiler farklılaşma ihtiyacı hissetmiş ve bunun için yeni ürün geliştirme, satış ekipleri kurma, özel fiyat ve prim sistemleri ayarlama, satış noktaları yaratma, ürünlerin ve ambalajların görsellerini zenginleştirme gibi yollar aramaya başlamışlardır.

İşte tam da bu noktada, koordinasyon yeteneğine sahip ve musteri ihtiyaclarını doğru izleyip anlamlandıran ve  buna uygun planlar ile rakiplerden farklılaşmayı sağlayacak ekiplere gerek olusmustur.

Bu ekipler hiçbir detayı konunun sahibi kadar bilmemekle birlikte, şirketin üst yönetimi ile sıkı iletişim halinde, vizyona paralel, analizler yapan/taktikler geliştiren/aksiyonlar alan ve satışı yönlendiren sorumlulukları ile "pazarlama adı altında" hikayemize dahil olmustur..

İletişimden, ürün yönetimine, marka idaresinden, aktivite ve e-pazarlama'ya kadar birçok alt dalı ile 5c, 5p gibi farklı sorumluluk alanları tanımlamaları olan pazarlamanın en basit tanımı klasik 4 p ile aşağıdaki gibidir. 

B2C ya da B2B ayrımı olmaksızın, enstrumanları farklılık gösterse de, ana görevleri "pazarda talep yaratmaktır".


Product: Ürün
Örn: Pazarda x ürün grubu çıkartılmasının değerlendirilmesi ve gerçekleştirilmesi

Price: Fiyat
Örn: Rakip kullanıma hazır ürün özellikleri, fiyatlarının değerlendirilerek, rekabetçi bir fiyat ile "+ ne kadar"*  satış ve kar getirilebileceğini ölçülmesi

Place: Yer/Kanal
Örn: Sadece x satacak bir bayi ağının artı ve eksilerinin değerlendirilmesi

Promotion: Tutundurma (Promosyon & Aktivite)
Örn: Pazardaki hedef karar vericilerin belirlenmesi ve buna uygun promosyon planının gerçekleştirilmesi

Ülkemiz sınırları içerisinde; yüksek satış rakamları ile başarılı gözükmesine rağmen, marketing'in üst yönetim tarafından yürütüldüğü birçok firma olduğundan, her zaman bir tanım karmaşası yaşanmıştır.

Türkiye'de de; pazarlama'nın, katalog-poster yapıp, promosyon tedariği ile uğraşan birim olarak adlandırılmadığı bir bilinç düzeyine ulaşabilmek dileğiyle...
Çağrı KIRTELER

Çağrı KIRTELER

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.