Sıcak Konular
recent

Kayıplar da Kazançtır


Satış alanında büyük bir fırsatı kesin olarak kaybettiğimiz anladığımızda ne yapıyoruz?

Aylarca takip ettiğimiz, çaba sarf ettiğimiz bir müşteri tercihini bir başka firmadan yana kullanıyor.

Egomuzu zedelediği gibi, ürün/hizmetimize de güveniyorsak iyi ihtimalle yeterince çaba sarfetmediğimizi düşünüyor ve bir dahaki sefer daha yakın takip diyoruz, kötü ihtmalle ise bir sonraki hedefe koşuyoruz.

Peki hangimiz, uzun vadeli bir kontrata dair net bir kayıp yaşadıktan sonra müşterisine gidip, "Ben sizin en iyi B planınız olmak istiyorum" dedi?

Bundan sonraki süreçte yakın temas'ta olacağız ve şu ana kadar farketmediğiniz ihtiyaçlarınızı tespit edip, çözüm bulacağını iddia etti.

İktisat teorisine göre kaynaklar ve fırsatlar eşit olmazlar ve bocalamamak adına doğru önceliklendirme yapmak gerekir.

Ancak önceliklendirmenizden eminseniz, mutlaka kayıp sonrası tespitlerinizi net olarak müşteriniz ile birlikte yapın.

O müşteride olmasa dahi bir sonraki, daha sonraki için size mutlak galibiyet olarak dönecektir.

"Kayıplarınız aslında yarınlardaki daha büyük başarılarınız için ödenen küçük bedellerdir."

 

Çağrı KIRTELER

Çağrı KIRTELER

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.